perjantai 12. tammikuuta 2018

Työssäoppimiseen liittyviä bloggaustehtäviä

Työpaikan "rutiinit":Harjoittelupaikallani ei ollut mitään joka päivä toistuvia samoja rutiineja, mutta joka päivä joku vie roskat, siivotaan lattiat ja mahdollisesti taukohuone jos se siivousta tarvitsee, astiat tiskataan käytön jälkeen. Kaupan puolella tehdään siivouskierros eli kaikki tavarat viedään omille paikoille jos ne ovat eksyneet muualle ja kaikki yleinen sotku siivotaan jos sitä on syntynyt. Tuotteet frontataan ja hyllyjä järjestellään uudelleen. Elintarvikkeisiin laitetaan suomennoksia ja alakaapeista/varastosta haetaan täydennystä hyllyihin a seinille.

Työpaikan sanasto:Mitä tarkoittaa? -->
Viinilaatikko: Tigerissa käytetään puisia viinilaatikoita, niihin laitetaan tavaroita ja niitä kasataan hyllyille erilaisiin muodostelmiin.
Fronttaus: Tuotteet tuodaan kaikki eteenpäin hyllyistä ja seiniltä, jotta ne näyttävät täydemmiltä.
Hyllytys: Hyllyihin ja seinille lisätään tuotteita joko alakaapeista tai varastosta.
Piikit: Piikkejä käytetään seinillä, niihn laitetaan tuotteita roikkumaan.
Saldotarkistus: Kassakoneelta tarkistetaan jonkin tuotteen saldo, eli kuinka paljon sitä tiettyä tavaraa on jäljellä varastossa tai myymälässä.

Mitä on hyvä asiakspalvelu:Tigerissa hyvään asiakaspalveluun kuuluu asiallisuus, iloisuus, reippaus. Asiakkaita tervehditään kun he tulevat liikkeeseen ja jos asiakas näyttää etsivän jotain häneltä kysytään tarvitseeko hän apua. Asiakkaita neuvotaan parhaansa mukaan. Jos asiakas etsii jotain tiettyä tuotetta esim.geelikyniä ja niitä ei myydä juuri sillä hetkellä, asiakkaalle ehdotetaan jotain toista paikkaa mistä hän voisi käydä katsomassa löytyykö tuotetta. Asiakas hyvästellään kun hän lähtee kassalta.

Lisämyynti:Myyjä tarjoaa asiakkaalle tuotetta joka liittyy asiakkaan juuri ostamaan tuotteeseen. Eli asiakkaalle pyritään myymään lisää, niinkuin nimikin jo kertoo lisämyynti. Lisämyyntikeinoja ovat esim. tarjoukset, lisämyyntikorit, kassan yhteydessä olevat mallikappaleet.

Ristiinmarkkinointi:Asiakkaalle tarjotaan jotain mitä hän voisi tarvitavalitsemansa tuotteen kanssa.
Jos asiakas ostaa esimerkiksi kengät, niin kysyt asiakkaalle yritetään myydä myös kenkien hoitotuotteita tms. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asiakaspalvelun lisätehtävä

Itsearviointi omasta asiakaspalveluosaamisesta Olen hyvä luomaan asiakkaalle turvallisen, iloisen ja miellyttävän asiointikokemukse, ...